En midsommarnattsdröm.

Midsommardagen.
Det innebär att jag sovit för länge,
men att jag fortfarande ändå är trött.
Gårdagen var helt okej
maten var jättegod och vinet likaså.
Vi satt hemma på Lägervägen tills sent
då vi begav oss till Präsbordet istället.
Där blev vi inte långvariga utan åkte ner på
stan istället till en lägenhet med känt och okänt folk.
Mer jordgubbar, mer vin och mer rök
sedan blev jag trött och begav mig hem.
En skön kväll allt som allt,
jag var helt redig i skallen och det var skönt.
Känns bra att det inte blev sena fester med
massa sprit och dålig andedräkt idag!

MIn midsommarnattsdröm kom utan sina 7 blommor under kudden.
Jag har drömt om kramar, skratt och värme.
Mannen i mitt liv kan jag inte uttala mig om ifall det var,
det är nog omöjligt att veta utan de 7 blommorna.

Nu ska jag laga lite mat och mysa i min nya klänning
som mamma stickat och virkat fram.
Det är ljuvligt söt!
Sedan ska jag göra mig färdig minsann,
ikväll ska vi jobba och vi är nog bara två igen.

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback