Knock me dead.

Nu är hela min lediga dag över.
Jag har befunnit mig hemma på Hullsta,
skrivit ut papper och slöat i sängen mest hela dagen.
Sedan kom mor, Biggan och Peter hem.
Vi åt fisksoppa och fruktsallad.
En himla spännande dag!

Som väntat vände vinden en del,
jag är fortfarande lycklig men det knastrar då och då.
Ungefär som när radion har dålig mottagning.
Jag är rädd att det ska gå som utför ett stup från och med nu,
förhoppningsvis inte men hur ofta blir det egentligen som man vill?
Det allra viktigaste är ju faktiskt att alla mår bra!

Imorgon är det en vanlig onsdag.
Jag ska jobba, och jobba, och äta lunch med mamma är det tänkt.
Fotbollen börjar också igen har jag hört.

Det är dags att sova. Och drömma.
Då glömmer jag allt. Om bara verkligheten vore lika enkel.
Det kan jag faktiskt önska ibland.

Jag tycker om dig. Det vet du, eller hur?
Jag är glad att jag har dig.

Nästan lika värmande som ett leende.
Kalinixta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback