Midsommar i Sverige, natten blir ljus.

Det är fredag. Jag är ledig.
Det är midsommar. Jag är i Sverige.
Regnet öser inte ner som jag trodde det skulle,
är det inte underbart?
Jag är övertygad om att kvällen blir underbar.
Vi ska spisa middag på Lägervägen
och sist jag var där påminde allt om när jag var liten.
Minnen är bland det bästa jag har!
Var vi sedan ska bege oss är en del diffust,
men jag är säker på att det blir bra i slutändan.

Jag är nöjd bara jag får lite tradition i det hela.
Det kvittar hur mycket vi försöka de senaste somrarna,
det blir aldrig sig likt med hur det verkligen är här hemma.
Nätterna är för mörka. Köttbullarna är för äckliga.
Absolut är inte riktigt snaps och gräddfil existerar inte.
Tacka vet jag Sverige ibland!
Ska försöka ta det en stor det lugnt dock,
jobbar imorgon igen.
Hoppas vädret blir lika fint då.

Nu ska jag fortsätta göra mig redo.
Ha en underbar midsommar!

Filakia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback