You woke me up with a smile.

Telefonen ringde 10.57.
Några signaler till att fixa rösten,
jag var helt galet nyvaken så jag lät nog som en porrstjärna.
Sedan var det bara att le, svara och vara glad.
Livet som såhär är kanske inte min grej,
det finns bra mycket mer under ytan som ska med.

Nu är jag i alla fulla fall vaken,
ska göra mig redo kanske försöka äta något.
Sedan ska jag bege mig till Konsum på vägen
för att plocka upp en massa liter mjölk.
Det kommer bli tungt. Tur att det inte är så långt!
Därifrån är det jobb som gäller tills jag somnar inatt.
Damen Nina som hon blivit kallad har fortfarande inte hört av sig.
Katastrofalt känns det som. Jag vet inte hur många det blir.
Eller vad de vill äta, om förslaget dög och så vidare..
Nej, nog om jobbet. Allt kommer bli bra, det har jag ju lärt mig!

Jag kan inte säga hur många gånger det värmde igår.
Men jag älskar känslan av lycka.
Något annat sätt att förklara finns inte.
Jag har nog öppnats för allt fint som sägs, det är bra.

Filakia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback