A normal tuesday.

Jag har spenderat dagen springandes på stan.
Angelica hittade inte en sak.
Jag däremot slösade mer pengar än planerat.
Men ett linne, två tröjor, en kofta och två par skor senare
känner mig ändå rätt nöjd!
Planen är att moster ska bege sig till grann-stan imorgon.
Möjligtvis även till Härnösand och Sundsvall.
Jag hade velat följa med. Hon vill ha mig med.
Men.
Jag kan inte ta ledigt. Som vanligt. Ibland är det jobbigt att jobba.
Har tyvärr ingen möjlighet alls att komma ifrån
då kocken är borta och vi i övrigt bara har extrapersonal som inte kommit in helt.
Men. (Igen.) Jag klagar inte. Jag trivs. Det är grymt!
Och så behöver jag givetvis pengarna, som alltid!
Mer kläder att köpa. Mer skor att njuta av. Mer glass att äta.
Ge mig bara lite värme!

Så, i stort sett en vanlig tisdag. Mer eller mindre.
En jäkla bra vanligt tisdag av någon anledning.
Jag gillar dagar som denna!

Ett leende kan göra mycket. Det ger lycka.
Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback