Back to life and reality.

Efter en dag ledigt så har jag nu kommit in i rytmen av mitt liv igen.
Har känt mig riktigt hängig hela dagen,
det är nog bara trötthet. Jag är sliten. Fast på ett bra vis. Ett utmattat vis.
Inte alls sliten på grund av sena nätter
samt tidiga mornar fyllda av alkohol och cigaretter.
Det är vad jag är van vid.
Jobbet var oförskämt lugnt idag,
man bara går och går och väntar på att tiden ska rinna iväg.
Visst kan det vara skönt ibland. Men inte på en måndag.
Då är jag så trött ändå!

Jag blev positivt förvånad när jag gick ut på en rök-paus
efter att det hällregnat några minuter eller så.
Plötsligt hade himlen spruckit upp, det var ljusare än tidigare
och allra viktigast:
det luktade rent och fräscht. Det är svensk sommar!
Då mindes jag precis vad jag saknat när jag inte varit hemma,
det finns en känsla av renhet här som inte kan hittas någon annanstans.
Och det mina vänner är värt alla pengar i världen!

Nu ska jag gå och baka min cheesecake som jag planerat att göra.
Håll tummarna,
i might need it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback