Damen utanför min dörr som tror att världen kommer gå under.

Kort samtal utanför min dörr sådär för en minut sedan:

Dam : - Hej, oj. Jobbar du natt eller så?
Jag : - Jag jobbar kväll, ja. Ursäkta, jag har precis duschat.
Dam: - Jaha, oj då förstår jag. Jag kommer och knackar på sådär olämpligt.
Jag är bara här för jag tänkte ge dig en liten broshyr så att du kan fundera
lite över dina tankar över framtiden. Det har att göra om vad som pågår i världen just nu
med katastrofer, våld och annat obehagligt.
Jag: - Öh, okej. Jaha. Ja.
Dam: - Så du kan ju läsa den och fundera lite på vad du tycker och tänker.
Jag: - Öh, okej.
Dam: - Jag hoppas att få se dig i framtiden.
Jag: - Öh, okej.

På det lilla häftet är det en bild av halva världen och en man, allt i mörker.
Kommer den här världen att bestå?
Så står det på framsidan. Positivt.
Det verkar vara från något som kallas vakttornet och har med gud och bibeln att göra.
Jippi!
Hur lyckas de hitta mig? Jag tror jag blir galen.
Tilläggas ska att jag enbart öppnade dörren för jag trodde det var någon jag kände,
aldrig igen.

Nu ska jag nog läsa den här broshyren. Eller?
Kanske borde jag gå med i en sekt av något slag?
Känns inte som en bra idé.
Jag tror jag hoppar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback