Herr Karelias och fröken Ursus.

PS 2.

Sömnen vill som inte komma och jag tänker istället på massor.
Än en sak om allrakäraste Kerkyra.
Hade besök av den ende halvgreken, vad jag vet, runtomkring.
Hon beger sig i Juli och undrade när jag skulle ner.
September. As we all know.
Hon kom då på att det inte gör något om hon glömmer något,
jag ska ju faktiskt ner och tillbaka.
Jag kom själv på den briljanta idén att hon skulle kunna köpa hem
det jag saknar allra mest och drömmer om var dag.
Sånt där som inte finns här hemma men som jag vill ha var dag.
Ungefär.
Möjligtvis en limpa av herr Karelias och söner och lite Ursus.
Men, något mer måste jag be om.
Att enbart be om cigg och sprit, hur fan ser det ut?
Skärpning. Lite honung, olja och oliver skulle också vara fint.


image166image167

Jag är tragisk, jag vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback