Hon är hemma!

Aldrig har jag blivit så glad som då för ett missat samtal:

Nej, inte så glad som jag blev igår.
Min dag gjordes igår när jag städat färdigt  i disken
och kände mig trött och less. Jag hade ju resten kvar.
Gick ut i baren för att som vanligt kolla om någon ringt
eller möjligtvis skickat meddelande,
en sån där fix sak som jag bara inte kan låta bli att göra.
Ett missat samtal hade jag och jag blev så glad!
Sprang ut och gnodde: Hon är hemma, hon är hemma.
Chefen och kocken kollade på mig, sedan på varandra
och skakade på huvudet mest.
Efteråt sa även chefen att han trodde jag vunnit miljoner på
lotteri då jag sett så glad ut. Men inte.

JULIA ÄR HEMMA!

Och det var  bättre än miljoner på lotteri, just då.

Det där om de små sakerna som räknas,
det stämmer allt som oftast..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback