Do you think about me?

Äntligen är jag hemma i min sköna säng igen.
Det är löjligt det här, hur trött jag blir efter att ha jobbat lunch.
Mycket tröttare än om jag jobbar kväll, trots att det är färre timmar.
Allt har att göra med att jag är en natt-uggla, inte morgonljuv och lycklig inte.
Så nu ligger jag där jag hör hemma, i min sköna säng.
Men snart får det vara slut med det, jag måste städa lägenheten idag!
Och försöka hitta en tvätt-tid eller kanske som vanligt, tvätta för hand.
Jag är en stjärna på det! Utan att skryta eller så..

På tv-n går det ett sjukt program om ungdomar med sprit.
Vad jag än sagt som ung blir jag mer och mer lik min mamma.
Skulle jag ha barn skulle jag aldrig låta dem vara ute själva på kvällarna,
och skulle de dricka alkohol i alltför ung ålder skulle jag nog porta dem från privatliv i evigheter!
En tjej sa just att hon har: "tjejkompisar som blivit våldtagna och killkompisar som blivit misshandlade"
samtidigt som hon också sa att en kväll när hon "festar" dricker hon flera glas vin och någon shot innan,
och sedan lite cider, lite vin och flera shottar på själva "festen".
Hon beskrev även kroglivet som något i ett rosa skimmer som hon längtade till.
Lilla flicka, har jag lust att säga. Trots att jag vet att jag varit precis likadan.
Dessvärre lär man sig allt med tiden och jag har mycket kvar att lära.
Synd bara att man inte inser förrän allt är för sent för det mesta.

Men det är inte mitt problem, den stackars flickan lär sig nog med tiden.
Nu ska jag fundera lite mera, och bara vara.
Sånt gillar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback