Every single one.e

Mitt i natten nästan och jag är hemma hos mamma på berget.
Resterande av familjen har begett sig till olika håll
och det är alltid lika mysigt att komma hem när det är lugnt och skönt.
Det är ens knappt några hundar och viktigast ingen katt,
då trivs jag som allra, allra bäst!

Jag har äntligen jobbat en dag.
Inte att jag inte gillar att vara ledig, men det ger ju inga pengar.
Helgen jobbar jag med. Måhända att det blir bartömning efter jobbet.
Allt beror på när jag slutar och om resterande har lust att följa med.
Utan dem blir det inget roligt.

Vi har också kommit på den bästa julklappen till en karl som har allt.
Vad det är kan jag inte avslöja riktigt än, men det kommer bli bra hoppas vi.
Och då menar jag inte vi som i schizofreni utan vi som i mina vänner och jag.

Nu ska jag hänga tvätt (det är det bästa med huset på berget)
och sedan ska jag sova. Imorgon blir det stan med moster och monster!

Kalinixta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback