Kalaskulor.

You know you're in in a small town when other's know what you've done before you do.

Jag älskar hela småstadslivet, mer eller mindre vissa dagar.
Idag kom i alla fall röd-totten Anna ner på jobbet och hälsade på,
det var himla, himla roligt! Jag blev glad över att se någon jag kan fika med då jag är ledig!
Vi skvallrade en del, men det visade sig att hon hade mer skvaller än jag om vår lilla stad.
Mycket intressant hur snabbt allt rör sig, jag kan tänka mig hur mycket människorna
i Umeå och Stockholm vet om vår lilla stad innan vi ens vet det!
Där bor mestadel av ursprungsinnevånarna här och dom får nog reda på allt.
Tänk vad roligt att flytta dit så skvaller kom i min väg!

I övrigt har jag jobbat idag och hållt tummarna för att jag ska slippa magsjuka.
För mycket riktigt kräktes min kära guddotter inatt och jag skulle göra allt för slippa det!
Aldrig mer ska jag dela sked med henne inte.

Nu måste jag laga något ätbart. Eller kanske tina något ur frysen.
Det vore kanske en smart grej att göra istället för att laga mer mat att frysa in.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback