Let's get it clear.

Hela helgen har sprungit förbi framför mig och idag är det söndag.
Inget spännande har hänt, det kan ni hoppa upp och sätta er på.
Jag har jobbat hela helgen lång och varit tröttare än på länge!
Till exempel igår så vaknade jag 13:20 och trodde det var söndag.
Väldigt jobbigt!

Efter allt var färdigt på jobbet igår fick jag inbjudan till bröllopsfest.
Tanken var att jag skulle snärta hem och byta skor för att mötas
med Frida och sällskap på Bowlingen.
Men efter ett telefonsamtal visade det sig att det skulle bli fullt på en pisskvart,
så jag åkte hem och bytte om innan jag fortsatte till Appelbergs istället.
Aldrig har jag sett maken till så lite folk på en bröllopsfest!
Men bruden var vacker och alla var glada. Det är huvusaken.
Jag stannade inte så länge utan tog mina hala skor och gick till Bowlingen istället.
Men, ärligt. Det här med att gå ut helt nykter när alla är fulla är ingen hit.

Idag har jag bakat hela dagen.
Pistagekola, tårtbotten, vaniljbullar och strax ska jag göra morotskaka
och lite mer tårtbottnar så jag har något att bjuda på imorgon.
Hugo har varit hit och hängt med mig i några timmar också.
I något ögonblick såg han jordgubbs-sugrör i en låda
och då var allt kört. Allt han pratade om var hur han minns att hand skulle få såna av mig.

I alla fulla fall.
Jag är egentligen dödstrött, men jag måste bli färdig med allt bakande.
I och för sig har jag lite tid imorgon, det tåls att tänka på.
Jag behöver mer ägg!

Filakia polla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback