Like a princess.

Jävlar i min lilla låda, för att vara exakt, vad sent det blev ikväll!
En helt vanlig tisdag har haft mycket att tillföra till mitt liv.
För det första var det rätt mycket drag på jobbet, vilket är roligt för då går tiden fortare.
För det andra gick strömmen i köket igen och allt pajade.
Då menar jag allt! Så de sista rätterna fick lagas med gasol och värmeljus.
Nästan precis som förr i tiden.
För det tredje var de sista gästerna väldigt långsamma och jag hann bli trött.
Men jag klagar inte. Det är bra att de trivs på jobbet!

Vad jag gör allramest just nu är att längta efter något eget.
Och inte vilket eget som helst utan mitt egna café.
Är helpeppad på att baka inför födelsedagen och har hittat massor med goda recept,
jag hoppas de är goda åtminstone ska jag kanske säga. Det är till de andra att avgöra.
Så imorgon efter jobbet är det jag som åker och handlar om mamma har tid,
kanske händer det att vi åker en sväng till Dollar'n också ifall jag får plats.
Sedan lånar jag hennes elvisp och sätter igång med kak-bull-godis-baket inför måndag.

Nu är det enda jag har tid för att sova och hoppas att jag vaknar i tid imorgon.
Meducinen har fortfarande en dålig påverkan på mig när det gäller mornar.
Eller så är jag bara morgontrött.

I wish you away.

Kalinixta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback