Min tid, egen-tid.

Vilken extremt skön dag detta har varit.
Jag har gjort absolut ingenting.
Mer än att strötittat på tv, ätit prinskorv, pratat lite i telefon,
gjort mig färdig för absolut ingenting och spelat spel på internet.
Det enda riktigt vettiga jag gjort är att dammsugat och städat ihop lite.
Tvätten tänkte jag få gjord, men jag tvättar nog skjortan för hand istället
i och med att det bara är över lunchen imorgon jag måste ha kläder i panik.
Sedan tänker jag stanna inne resten av kvällen och bara vara med mig själv.

Till en början av dagen fick jag lite panik över att jag inte hade lust att göra något.
Men å andra sidan är det just såna här dagar jag faktiskt behöver,
det går inte att planera och hitta på saker varje dag och fortfarande må bra.
Lite egen-tid är väldigt viktig och det är just vad jag har idag.
Nu ser jag fram mot att det ska bli kväll så jag får tända ljus och hyra en bra film.
Det enda problemet med såna kvällar är att det kan bli himla ensamt,
då önskar jag mig nästan en katt, eller hund, eller karl.
För det inte är alltid roligt att vara ensam.

Nu ska jag nog vila ett tag.
Bara för att jag vet att jag mår bra av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback