Sunflower.

Ännu en dag är över och jag har lagt mig tillrätta ovanpå täcket och fryser.
Jag vet att om jag kryper under så kommer jag somna och allra bäst är om jag håller mig vaken tills det blir natta!

Åkte ner med mamma till hennes jobb och köpte broderier till farmor,
sedan begav jag mig till jobbet och köpte med mat åt henne med.
Helt ärligt tycker jag lite synd om gamlingar på hem som måste äta
den där maten som luktar hemtjänst, jag avskyr lukten!
Hon blev glad när jag kom farmor, jätteglad och det är alltid roligt.
Broderierna blev hon mäkta nöjd med och maten likaså.
Det är roligt att göra henne glad!
Dessvärre ramlar hon ofta och slår sig, vilket hon även gjort i helgen
så ansiktet var helt blåslaget. Påminde om hur någon ser ut efter en lördagkväll på stan.
Hon somnade även sittandes, då kändes det som dags att gå
även om det kändes lite olustigt att hon somnade bara sådär rakt av.

I alla fulla fall känns det bra att ha varit dit. Nu slipper jag gnagande dåligt samvete.
Var gång jag fått fingrarna ur blir jag lättad och lovar mig själv att gå dit mer ofta,
bara för att hon blir så himla glad av lite sällskap.
Men var gång sker det lika sällan som innan, vad jag än lovat mig.

Det var den där självdisciplinen, ja.

You know i love you baby, don't forget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback