A day in your shoes.

Vilken dag va. Till att börja med försov jag med.
Från och med nu ska jag aldrig tänka tanken:
"Hoppas jag inte försover mig imorgon" innan jag går och lägger mig.
För då slutar det med att jag lägger telefonen nära mig när väckaren ringer
och så stänger jag av den och somnar om alldeles för länge.
Jobbet gick dock som smort och jag trivdes.

Sedan blev det ändringar i schemat och jag blev väldigt stressad.
Helt plötsligt jobbar jag kväll imorgon, till en början var det tänkt att jag skulle vara ensam
men det kändes inte alls bra så chefen ringde in Petra tack och lov!
Tur för honom, hade det inte varit för henne hade jag inte jobbat.
Det blir för mycket på en gång, vansinnigt att säga.
Men det jag en gång klarade lätt känns nu konstigt.
En bra sak är att jag lärt mig att stå upp för mig själv lite mer. Än så länge bara ytte-pytte men.

Nästa vecka är schemat ändrat mer. Till min fördel kan man tycka.
Men det är lite jobbigt när jag ställt in mig på ett sätt och sedan ändras det.
Då måste jag helt plötsligt ställa om igen.
En tanke som skrämmer mig är att det kanske är dags att börja om,
kanske någon annanstans. Kanske med något nytt.
Det tåls att tänka på och längre än så tänker jag inte ta det just nu!

Nu ska jag äta Ben n Jerrys och tänka på annat.

Filakia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback