Buttercup.

Nu har fröken Molitor Sjöberg varit här och hängt en sväng.
Vi har mestadels surrat skit och kollat på tv-n.
Hon har helt rätt i att det är roligare att ha tråkigt tillsammans med någon.

Vad vi inte förstår oss på är män. Karlar. Pojkar.
Call it what you want. Men alla, eller förlåt, de flesta bör jag kanske säga
beter som riktiga a-holes även fast de på ytan ser ut som reko män.
Typiskt för oss som ser detta när vi är singlar
och därför blir oroade över att ens försöka skaffa någon.
Vad är det värt när han nästa helg försöker hångla upp någon annan på krogen?
Men karlar ska inte få all skit här,
vi av det andra könet är inte bättre heller. Det märks tydligt då och då.

Jag hade lovat mig själv att sova nu klockan tio.
Men så började Generation Fett och jag blir så äcklad att jag måste titta.
Ett tag åtminstone. Det är bra att de visar det denna tid på dygnet,
jag blir allt annat än sugen på kvällsfika kan jag lova!
Vidrigt. Det är rätt ord.

Filakia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback