Lovely friday.

Äntligen är jag hemma i lägenheten igen.
Idag har jag varit effektiv och dammsugat hela 2 gånger.
Jag säger ju det, det är ett hån mot den jag en gång var.
Dessutom börjar det gå överstyr, jag har städ-mani,
lite som tvångstankar fast på ett annat vis.

En tvångstanke jag har som blivit värre idag är övergångställen.
De är en skräck för mig, jag går hellre förbi ett och korsar
vägen strax efteråt när jag ser att det är biltomt
istället för att som alla andra ställa mig snällt och vänta till nästa bil stannar.
Det blev värre på grund av att Mickan och hennes kompis
idag var och gjorde ärenden till min mor och skulle korsa
just en sådant, en man i första bilen släppte förbi många människor
men just när Sara går över vägen gasar han på och kör på henne
så hon åkte i marken. Ingen skada skedd, förutom hjärtsnörp.
Men ändå. Det finns idioter överallt. Tyvärr.

Annars har jag handlat mat, fått tillbaka mina skor - fast i nytt format,
fixat kablar till tv-n och datorn så man slipper snubbla och på köpet
har jag också införskaffat en ny ögonskugga. För att jag var värd den.

Nu ska jag laga tacos till mig själv och sitta hemma hela kvällen.
Jag älskar fredagar!

Filakia polla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback