Sk(r)atta mig lycklig.

Herrejösses vilken bra dag people!

Jag vaknade visserligen sent som fasen själv,
men det tog inte lång tid innan jag var igång och städade bunkern.
Sedan lagade jag mig en kycklingklubba som jag gnagde på innan jag snodde mig ner till stan.
Mamma råkade av misstag tvätta mitt smink igår så jag köpte glatt nytt.
Eller ja, så glatt man kan utan pengar vill säga. Men tro inte att jag stal, sånt sysslar jag inte med.
Jag hatar dock att be om pengar i förskott, speciellt när jag aldrig vet när pengarna kommer in.

Dolt nummer har ringt en miljon gånger, viss överdrigt, de sista dagarna.
Men varje gång jag svarat läggs luren på och det börjar nästan bli lite obehagligt.
Så när mobilen ringde med dolt nummer svarade jag fruktansvärt otrevligt: HALLÅ?!
Surt för mig när det visade att en kvinna på andra sidan ville prata,
nämligen min handledare. Käre värld vad lycklig jag blev!
Hon berättade att mitt ärende avslutas nu och hörde så det stämde
och berättade sedan att pengarna kommer finnas på mitt konto inom 3 arbetsdagar.
Jag blev så glad att jag nästan sprack!
Det känns tryggt att veta att jag faktiskt får pengar och har något att betala tillbaka med.
Lättnad!
Jag är väl medveten om att pengar inte är allt här i livet,
men att de gör livet lite lättare kan jag inte ljuga om.

Nu ska jag sova efter en lång kväll på jobbet.
Jag har haft roligt åtminstone.
En bra dag. Såna vill jag ha fler av.

Kalinixta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback