Du gör mig gott.

Im back in business.

Igår var döden för mig, jag vaknade med en öken i munnen flera gånger om.
Så går det när man tar med sig mor och låtsasfar ut för en svängom på stan.
Vinprovningen var hur trevlig som helst, damen som höll i det hela var också väldigt trevlig.
Vi fick god mat och gott sällskap. Allt var bara gott!
Det tog slut fort dock och i och med att jag har erfarenhet om att krogen inte är rolig för tidigt
så satt vi så länge vi bara kunde kvar på jobbet innan vi gick dit. Så länge att jag hann bli less.
Och viktigare, så länge att vi hann pimpla fyra vinflaskor och två kaffedrinkar. På 3 personer.
Mamma och Peter blev även bjudna på raki, medan jag hoppade då jag vet hur det ställer till det!
Som sagt var allt gott i lördags och det kändes igår. Då världen var mindre god.
Men det var värt det!

Jag hängde mest i sängen igår innan jag åkte hem till mamma på berget som var minst lika dålig.
Sen skulle hon baka upp alla äpplen som plockats av trädet, medan jag fortsatte att bara hänga.
Åt meducin och hade somnat långt innan klockan slog 10.
Därav vaknade jag flera gånger i natt, typ klockan fem då jag var redo för en ny dag.
Men jag tvingade mig själv att somna om och vaknade 10 minuter senare av att mina  tår åts upp av kissekattan.

Nu ska jag nog snooza ett tag till och sedan blir jag nog kvar här hela dagen.
Jag har lovat att laga middag till dem alla idag.

Vad säger framtiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback