En bra dag.

Idag har varit en mycket bra dag.
Sånt tas emot med glädje!

Igårkväll packade jag väskan och sov hos mamma. Där är jag inte lika ensam.
Sen är det mysigare att kliva upp tidigt om man kan äta frukost med en annan levande varelse.
Tog en funderare och ringde till min älskade lilla prins.
Han gick med på att fika på stan så när jag var redo åkte jag och hämtade upp honom,
vi rullade vagnen ner och jag fick skavsår på köpet.
Väl nere var herrn hungrig, för varken frukost eller lunch ville han äta när han hörde
att det vankades fika med kära stor-kusin på stan.
När han fick välja valde han jobbet och där åt han fisk tills raparna kom ur av sig själva.
Sedan vandrade vi till en leksaksaffär där jag fick lära känna den tjuriga sidan.
Efter ett tag vandrade vi hem igen och jag fick fler skavsår.

Min käraste Björn hörde även av sig så vi bestämde att göra något.
Något blev en resa till Kramfors i hans lilla räserbil
där vi köpte godis på Dollar-Store och blev stoppade med blåljus av polisen.
Det var andra gången i mitt liv de kommit efter sådär, jävla skumt varje gång.
Men vi fick en önskan om en trevlig kväll. Det var bra.
Väl hemma kollade han på min tv och konstaterade att skiten nog inte har högtalare.
En tv utan högtalare? Det var väl själva fan vad dumma teknikfolket kan vara.

Nu borde jag äta. Så det ska jag göra.
Jag gillar bra dagar. Fler såna vill jag ha!

Filakia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback