En tisdag med mersmak.

Vilken dag va.

För det första tog jag mig inte ur sängen imorse,
spelade ingen roll att jag ställt väckaren och dessutom ställt in mig själv på att ta mig upp.
Jag kom banne mig inte ur sängen!
Fick snooza fram två timmar och även då tog det jävlar i mig emot.
Har haltat omkring som en gammal räv hela dagen och vänster arm kunde jag inte lyfta,
i-landsproblem till tusen för ryggen hade låst sig i ryggläge kan jag tro och gjorde därför grisont.
Ibland önskar jag att jag hade en egen liten tomte-nisse som kunde hoppa på den,
bara för att få den utknäckt när det gamla "vrid-dig-om-allt-du-kan"-tricket inte hjälper.

Jag hann i alla fall till herr doktor i god tid och mina planer gick inte i lås!
Han tillät mig inte börja jobba riktigt än utan jag blir sjukskriven i 9 dagar mer,
vilket egentligen inte är någon fara på taket.
När han också förklarade varför förstod jag lite bättre,
för hellre komma tillbaka med en fallskärm i ryggen än ett tunt spindelnät.
Så mina vänner, efter den sista september är det nog jag som börjar på halvtid igen.
Jag måste erkänna att det är skräckblandad förtjusning på något vis.

Ikväll har jag myst med Sandra som lagat god laxpasta åt mig.
Vi hyrde även "Flyga Drake" som var väl värd sina pengar och som säkert tåls att se igen!
Nu är jag riktigt trött och jag gillar det.
Kommer sova som en prinsessa inatt och jag längtar tills i helgen!
Det blir nästan som förr i tiden på något vis, om än bara för en kväll, fast ändå inte.

Kalinixta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback