Jag är i chock!

Jag har vaknat till slammer och stök den här morgonen.
Kan inte minnas att det tog så lång tid och så mycket ljud att bli färdig för skolan.
Men det var flera år sedan nu så jag minns väl inte så noga.
Just det också. Flera år sedan, vi blir bara äldre.
Ursäkta, men jag är i chock. Ska snart komma fram till vad jag vill säga.

Vaknade och tänkte att det här kommer bli en bra dag, det känner jag!
Slog på datorn, gick in på facebook-träsket där jag vanligtvis hamnar
och en på av de första stories jag läser står det såhär:
"Lina is listed as married to X. Lina has made a lifetime commitment to X and is now married. 8:42am -
Comment"
VA?! Jag förstår ingenting givetvis. Lina, min älskade Lina som var en av mina livbojar i Malung.
Som vi skrattat, gråtit och levt loppan tillsammans. Lagat mat, kollat på film och bara varit.
Hon är gift. Lina som var den mest ansvarsfulla person jag mött i min ålder just då.
Som följde med till Grekland och skötte sig bäst av oss alla men
som jag sorgligt nog inte pratat med så mycket sedan dess.
Hon kom hem till Sverige och skaffade sig en karl. Flyttade till Örebro och har bott där sedan dess.
Jag kom hem till Sverige och säsongade runt i flera år till. Kanske är det just det.
Under mina år på säsonger har mitt liv som stått stilla, allt har varit detsamma på ett eller annat vis
medan för människor hemma har allt flutit på i vanlig takt och åren gått som de bör.
Jag har kanske varit kvar i 18-årsåldern tills för bara en stund sedan.
Det kom som ett slag i magen nu på morgonen - Lina har gift sig! Vi blir bara äldre och äldre.

Jag är så glad för hennes skull. Ingen tvekan om den saken.
Men nu känns det helt plötsligt som en konstig dag fast på ett bra sätt,
jag vaknade med att hamna i chocktillstånd. Himla knasigt.

Jag önskar Lina och herr Malmi all lycka i framtiden!
Och att ni får ett långt och kärleksfullt liv tillsammans.

Du var mitt ljus i mörkret så länge,
tack för att du funnits där för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback