På förfrågan nr 2.

Nu har anonym frågat efter mammas bloggadress och snäll som jag är kommer den här.


Mamma är extremt begåvad när det gäller att sticka och sy.
Tyvärr har jag inte ärvt mycket av den talangen, faktiskt inte något alls.
Jag kan knappt ens stryka en slips eller sy i en nål. Utan att skämta!
Hon har skaffat sig ett eget märke Calcamel, som smart nog står för
Catharina, Carolina, Malin (baklänges), Ellen och mammas egna efternamn Ledin (baklänges).
(Det är vad mina systrar sagt åt mig åtminstone, men ibland vet man inte hur mycket man ska tro på dem.)
Där igenom syr hon haklappar, mobilfodral och jättefina väskor.
Hon stickar också så kallade Åremössor, jag har just fått två nya, grymt fina i lila och senapsgul!
Dessutom stickar hon allt möjligt annat som hon hinner med.
Ett praktexemplar är en jättefin kofta som skulle och ska skickas till N.Y.

Däremot är hon inte riktigt lika duktig att uppdatera bloggen av någon anledning.
Det är himla roligt när hon väl gör det, med bilder på det och än det andra.
Så det ska nog hejas på så hon snabbar sig att lägga upp varje projekt innan hon lämnar iväg det!

En sak jag dock ärvt är lusten att baka. Min är nog större än mammas.
Så ikväll har jag sysselsatt mig med att baka American Stickty Buns.
Jag hade dock inte allt, såsom nötter och liknande men jag löste det på annat vis.
Har inte smakat av dem än, men jag hoppas resultatet blev helt okej trots att jag var
trött och glömde bort att göra massor med saker kom jag på i efterhand.
Och så har jag hunnit städa lägenheten! Helt och hållet.
Garderoben, bakom spisen, toan. You name it!
Då känner jag mig duktig.

Nu ska jag göra färdigt glasyren!

Filakia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback