Break the ice.

Städningen är typ färdig.
Med typ menar jag, golven är inte rena än. Men det får gott vänta tills imorgon.
Påsken börjar inte förrän på riktigt då.
Som om det vore därför jag städade, jag ska ändå jobba hela påsken.
Allrahelst vill jag till Vôllan, dit hela familjen far. Och där mina vänner bor!
En påsk på Vôllan, det är grejer. Det ska ni veta!

Det drar ihop sig och kvällen kan bli rätt busy.
Vi har en del bokat, även fast det är nyöppning av en restaurang i stan.
Jag skickade just ett lycka-till-meddelande till min Petra som kommer jobba där.
Inatt drömde jag om blommor med lycka till, men meddelandet får räcka för nu.

Jag sitter alltid här in i det längsta.
Nu måste jag ta mig ut i slasket. Väldigt motiverande.
Först ska jag äta lunch, i form av älgfärs och makaroner som jag gjorde igår. Tack pappa!
Sedan måste jag göra mig fräsch. Det skadar inte att försöka!

Filakia polla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback