Easter.

Glad påsk!

Det hör som till idag. Och jag började påsken helt rätt, med godis till frukost.
Jävla nyttigt! Det är nästan så jag tycker att mamma ska vara stolt över mig.
Helt död var jag när väckaren ringde, men sjukhuset kallade och då finns det inget jag kan göra.
Så upp klev jag, hoppade i ett par av mina slappaste jeans,
sprang ner i tvättstugan och upptäckte att rösten var borta!
Det är inte ens ett skämt. Jag får ur mig små falsettpip som låter helt galna.
Hur ska det gå ikväll kan jag undra?

Nu är jag i alla fall hemma. Ska göra ett ryck om ett tag.
Ett tag funderade jag på om jag kanske skulle sova ett tag till.
Men det känns faktiskt som en rätt dålig idé, mina sovmornar är en dålig sida av mig.
Så nu ska jag göra slag i saken och få lägenheten skinande ren,
sedan snärtar jag ner på stan och äter lunch. Det känns att det behövs nu.
Magen kurrar.

Ett ägg för att fira påsken möjligtvis?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback