Från mig till dig.

Jag följer många bloggar dagligen.
Allt ifrån festande prinsessor, spydiga rebelltjejer och smarta egenföretagare.
Sedan följer jag även
Vimmelmamman som lever dubbelliv,
ena stunden vimlande kändisjournalist och andra stunden mamma med perfekt liv i ett pepparkakshus.
Ett perfekt liv förutom cancern som följer henne.

Jag blir väldigt imponerad över det mod hon besitter.
Det går inte att sätta sig in riktigt i hur hon mår, vilka beslut och vad väntan gör med en människa.
Ändå är hon glad och berättar om sitt liv med en positiv känning.
Hon är en stark människa och jag önskar henne lycka till, och krya på dig!

Här sitter jag i soffan och ojar mig över känslan jag har i gomen,
som om tänderna ska lossna och mina mardrömmar bli verklighet.
Min kloka moster tror att det är var, från förkylningen som trycker ner i tandköttet.
Då måste man tydligen åka på sjukhuset för penicillin. Jag är trött på sjukhus efter stickan i armen.
Nu får det vara nog.

Det känns inte riktigt rätt att sitta här och tycka synd om mig själv
när det finns människor som får hemska besked dagligen.
Därför tänker jag äta alvedon och hoppas på att varet försvinner av sig självt.

Jag vill inte vakna tandlös imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback