Hypokondriker?

Hemma från stan och jag mår gott idag.
Humöret är på sin högsta topp och lunchen med Petra var värd mycket!
Vi pratade, skrattade gott och åt kanske bättre.
Såna stunder betyder mycket och det behöver alla då och då.

Nu undrar jag. Kan hypokondri smitta?
Helt plötsligt är jag övertygad om att jag har tarmcancer.
Precis som ägaren av ena bloggen jag följer.
Jag såg ett klipp med en läkare och jag får en iskall känsla.
Nu vill jag ringa vårdcentralen, men jag inbillar mig bara.
Och vad säger man till sköterskan som svarar?
Jag tror jag har tarmcancer, har ni tid för mig?
De kommer tro att jag verkligen är hypokondriker så ofta jag varit där på sistone.

Min moster är hypokondriker. Därav frågan om det smittar.

Hur som. Imorgon väntar heldag på jobbet igen.
Jag får Nina som hjälp under kvällen. Trevligt!
Allt är sig likt. Vi skrattar mycket och jag känner att sommaren är lite bättre.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback