I used to be blonde.

Det tar emot att erkänna det, därför pratar jag sällan om det.
Men jag är en äkta data-nörd. Timmar kan jag tillbringa på facebook utan att göra något alls.
Jag bara sitter framför datorn och slösar bort dyrbar tid.
Där händer allt. Kanske inte riktigt allt. Men ni fattar.

Jag vet inte hur mycket snack som rullar omkring som egentligen kommer därifrån.
Bilder, påståenden, samtal. You name it.

Idag hittade jag hipp som happ en grupp om mitt gamla jobb, Hotel Nafsika.
Där fanns det bilder och givetvis blev jag nyfiken.
En bild kom upp och jag slogs av en enda tanke. Var det sådär jag såg ut som blond?
Jag har nästan helt glömt bort.



Mitt hår var kort. Plattången fungerade fortfarande.
Jag var blond. Det var höst och kallt. Min sista vecka i Kerkyra -07.
Då var jag ledig, drack drinkar, åt mat och umgicks med Xristos.
Han var och är en av mina bästa vänner därifrån. Vi har inte hörts sedan sist.
Det kommer bli underligt att ses igen!

Undra om han klippt av hästsvansen ännu?

Kommentarer
Postat av: calcamel

VAd fin du var i blont hår.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback