It's all sunny.

Underbara helg, underbara väder, underbara lycka!

Jag älskar verkligen vädret vi har i luften just nu.
Under helgen älskade jag det också,
ända tills jag var tvungen att sitta inomhus och vänta på folk med kocken.
Vi blev rätt bittra när alla människor gick till parken för att äta glass,
och nästan ännu mer bittra när det började lukta grillat.
För att säga det rätt med hans ord, det är såna dagar man önskar att man hade ett annat jobb.
Helt sant.

Nätterna har varit konstiga. För det första verkar jag tappat förmågan att smälta mat.
När jag för tredje gången på två månader fick upp det jag ätit för timmar sedan,
kanske är det kyckling jag inte tål, kanske är det stress, magkatarr, kanske är jag döende?
Ni fattar grejen. Jag smälter inte maten, den kommer upp och sedan mår jag som en stjärna igen.
Är det inte underligt?

Natten till idag däremot var vidrig, jag kunde inte somna förrän runt 2.
Satte mig inte vid någon dator i ren protest, ändå somnade jag inte.
Hur som haver. I ynka 4 timmar orkade jag ligga och vrida på mig.
Klockan 6 gav jag upp och kollade lite på tv, läste lite bok, och klockan 9 lyckades jag somna om.
I en timme. Jävla jippiyayey! Jag är övertygad om att mina beslut ibland är rätt dumma..
Som man bäddar får man ligga eller hur var det? Kanske är dags att ge upp min revolt från medicinen.
Eller så börjar jag sova med ansiktsskydd.

Nu ska jag njuta en stund till i det fina vädret.
Sedan bjuder jag lillasyster och Kattis på mat. Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback