Mitt monster.

Natten var inte min vän, jag har slumrat ut och in i en orolig sömn.
Norrland börjar bli ljust, jag måste lära mig att persienner finns i fönster av en anledning.
Ikväll ska jag testa om de funkar.
Jag inbillar min kropp att det är därför jag inte kunnat sova,
beslutet att hoppa meducinen på prov har inget med det att göra.

Vattnet var kallt i duschen och jag var rätt bitter. Jag vill bli skållad, varmt vatten på morgonen är guld.
Några minuter senare kom moster förbi med sitt lilla monster som nu, hör och häpna, sover i min soffa!
Det känns inte rätt, jag vill inte paja hennes dygnsrytm så jag ska ringa Angelica och höra om det är okej.
Lite kläder och en uppfräschning senare ska jag nog ta ut henne i vagnen.
Solen skiner och jag struntar i om det är kallt. Vi behöver frisk luft.

Filakia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback