Twisted.

Ny dag, nya möjligheter med massor av sol!
Min plan var att tvätta arbetskläder när jag vaknade nu på morgonen,
men det sket sig rätt rejält.
Tur att det finns extrakläder må jag säga, så får det bli i helgen minsann.
 
Idag väntar jag på att MIO ska ringa för att ge mig domen om soffan,
måste jag gå via försäkringen eller kan jag betala på egen hand.
Det vill säga om det är massor med pengar billigare än självrisken!
Min soffa är fin, men den tappade en del av sin charm när jag brände den..
Jävla pappskalle!

Utmattningen var ett faktum och jag sov, om än oroligt, hela natten.
Planerna för helgen är få men jag väntar tålmodigt ändå.
Som ett slag i magen böjer sig verkligheten dagligen och jag får aldrig riktigt fäste.
Tänk er att använda flip-flops i såpvatten, lite så glider jag omkring och det gör mig orolig.
Om jag inte fastnar snart, hur länge ska jag behöva vänta?
Fast, vad väntar jag på och varför kan vi inte alltid må som geléhjärtan och kärlek?
I ren protest är jag ensam, självständig och lite mer ensam. Här finns inget för mig.
På med solskensleende, yta och redo för en ny dag.

Filakia polla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback