Upp över mina öron.

Igår hade jag en helkväll med fröken Andersson.
Jag har ofta  hört påståenden om att hon är någon sorts nykterist,
men nu kan jag tvärt avfärda såna saker för hon drack både det ena och andra.

Jag bjöd på helstekt kyckling, billigt och fruktansvärt gott!
Till det åt vi klyftpotatis med vitlöksröra och sallad.
Ska man äta hos mig ska man gilla vitlök, jag har det i allt!
Till det drack vi gott vin och mådde minst lika gott.
Sedan tog vi oss en sväng på stan och lite dans,
äntligen fick hon sin efterlängtade Kaffe Karlsson som jag pratat om så länge.

Ikväll ska jag hem till mostra mi på Remsle för mer middag och vin.
Jag ska bjuda på älgfilé och till det ska vi äta potatisgratäng har jag tänkt.
Det här med att vara ledig är inte så dumt..
Dessutom skiner solen, livet är toppen!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback