Oflyt.

Mina dagar ser prick lika samma ut fortfarande.
Jag sover, vaknar, har ont i magen,
dricker mängder med vatten och väntar på att få åka hem till berget.
Där bjuder familjen på mat och sällskap i några timmar innan jag åker hem och sover igen.
Runt, runt. Om och om igen.

Jag hade hoppats att från och med idag få lite roligare, efter sjukhusbesöket.
Men icke. De enda provsvaren som kommit tillbaka visade att jag inte hade några parasiter i magen.
Jag blev först störtlycklig och trodde att det betydde ingen salmonella eller annat skräp.
Men icke, det enda som det visade var att jag inte har mask, ägg eller maskägg(?) i magen.
Halleluja. Det visste jag inte ens att de skulle kolla efter!
Då resten av svaren inte kommer förrän i slutet av veckan blir jag hemma tills nästa måndag,
då ska jag upp igen för att se vad han säger den där farbrorn.
Om jag inte dör av tristess under veckan förstås..

Jag har utöver magåkomman fått huvudvärk, en spännings-sådan tydligen.
Promenader skulle lösa det. Synd att jag får magkramp om jag går ibland.
Eller så är jag bara lat. Vilket som skulle kunna vara rätt svar.

Nu ska jag försöka fördriva tid. Jag hatar att vara sjuk, för att gnälla lite mer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback