Jag & Jude.

Middag på berget i vanlig ordning.
Det börjar bli en söndagstradition.
Jag har skaffat många olika traditioner,
som juldagstraditionen att ta med ugnsformar till Julia,
lämna dom där och sedan hämta tillbaka dem exakt ett år senare.
När jag tar med mig nya igen.

Efter middagen bjöd jag i vilket fall hem mamma, Peter & Ellen till lägenheten.
Tanken var att Peter skulle få den stora äran att montera upp mina lampor
som jag köpte för ungefär prick ett år sedan och som fortfarande skräpar häromkring i sina kartonger.
Framförhållningsbruden, det är jag det.
Helt käpprätt visade det sig gå eftersom ena lampan tydligen är fastlimmad i taket
och den andra måste man borra för att sätta fast. Och någon borr äger inte en händig tjej som jag.

Nu funderar jag över söndagskvällens stora i-landproblem.
Ska jag se på "Skicka vidare" på 5an eller "Holiday" på 3an.
Det är frågan.
Båda filmerna är så himla mysiga, men Holiday är den bästa feelgood-filmen jag kan komma på.
Att min man Jude är med och spelar gör inte saken sämre..
Det avgjorde nog problemet.

Det är jag och Jude ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback