Pour some sugar on me.

Lilla Hedvig är här och myser med mig.
Hittills har vi hunnit med att gå på affären, busa,
hon har sagt "åh, vad fint", "åh, vad fin" och "åh, vad fin du är!" ungefär hundra gånger,
(Det där med beröm, det har mostra mi lärt henne bra.)
vi har också bakat julgodis och nu myster vi med tända ljus framför Pippi på rymmen.
Om jag får gissa somnar hon om några minuter och kanske jag med.

Så mycket julgodis blev det inte av så ikväll när fröken fräken åkt hem planerar
jag att baka lite pepparkakskola och lite mer fudge, då mashmallowsfudgen inte blev så bra.
Jag önskar jag kunde baka hur mycket som helst, men alla ingredienser finns minsann inte hemma
och på kontot finns det inte heller sådär jättemycket att hämta just nu. Halleluja.
Men det löser sig. Det gö det alltid.

För jag kan allt, allt, allting! Som Pippi precis sa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback