Change of plans, i'll say.

Från att inte jobba lunch, snärta ner till jobbet i ottan.
Tillbaka hem för att se lite film och somna som en stock,
och vakna upp igen till en ringande telefon strax efter 12.
Ja tolv gott folk, som mitt på dagen. Eller lunchtid för vanliga människor.
Men fröken fräken, hon sover som allra godast då!
Lite plock och fixa ansikte så ringde telefonen igen,
chefen även denna gång som fått ett större sällskap tidigare än vanligt.
Ner på jobbet en halvtimme innan start och så kom jag hem för en 45 minuter sedan.

Det är den tiden det tar för mig att läsa alla andras ord,
kolla igenom mail och diverse onödiga sidor.
Jag har nog inget liv ändå!

Imorgon ska min lille prins komma och vara med mig,
han vill minsann inte bli smittad av lillasyster monsterunge som har 40,3 i feber.
Så han får komma hit och montera soffa, stolar, baka kakor och laga mat.
Med mig. Det är nog det allra bästa!
Vi ska hinna på stan och få saker gjorda och så måste jag färga håret.
Imorgonkväll äter jag och syster middag för att fira hennes stora dag.
Lång ledig var jag ju, men hur mycket tid kommer jag ha över för att ta det lugnt?

Kalinixta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback