Det går som en dans!

PS.

Nu måste jag nästan inleda med att förklara att det inte handlade om mig.
Det är alltså, utan att gå in på några detaljer, en bekant som famlar i mörkret så att säga.

Jag mår toppen idag, även om allt detta prat om känslor lämnat ett hål även i mig.
Det är ensamt att vara ensam ibland. Det är faktiskt också en av de värsta sakerna med att vara ensam.
Förutom att inte kunna öppna vissa konservburkar förstås!

Om några timmar ska jag infinna mig på jobbet igen.
Det är lördag och jag tycker det känns underbart.
Egentligen var det väl tänkt att jag skulle gå ut med systeryster ikväll,
men jag är inte taggad för fem öre och hon har legat i 40 graders feber hela halva veckan.
Så jag gissar att hon också hellre stannar hemma ikväll.
Varför det känns så underbart med lördag får ni en sekund att tänka på?

Givetvis för att det är söndag imorgon. Då ska jag ta mig tid att städa i lyan och må gott.

På måndag tänker jag börja med morgonsimmet, det är en deal jag har med mig själv.

Vi får se hur det går. Jag önskar självdisciplin fanns att köpa på lösvikt i affären!


Idag har det för övrigt gått 2 veckor sedan jag rökte min sista cigg.

Andra veckan har nog gått bättre än första, men jag börjar känna mig lätt frustrerad.

Jag hoppas nu att det där jag hörde om 3:e dagen och 3:e veckan är svårast inte stämmer.


Filakia polla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback