Det här med att vara sjuk är inte så dumt.

Klockan närmar sig kväll och jag mår varken bättre eller sämre.
Ett glas Coca Cola har jag fått i mig sedan sist - när jag är dålig är enda gången jag gillar drycken.
Kan hända att det är därför jag aldrig annars tycker om den i och för sig,
när jag var liten med magsjuka var det avslagen cola och fil med socker som gällde.
Minnen hänger kvar längre än man tror..

Hur som helst.
Jag känner mig sugen på något, typ mat. Men ändå inte.
Känns säkrast att hålla mig till nypon- och blåbärssoppa ikväll.
Det värsta av det värsta är att chokladen tar slut vilken sekund som helst.
Jag ringde mamma om önskemål för lite mer, vi får se vad hon bestämmer sig för.
Städat är det i alla fall här hemma nu. Jag dammsugade, torkade golv och diskade.
Bara det gör att jag känner mig lite friskare. Det är inte lika mycket baciller som hoppar omkring här.
Egentligen är det helt sjukt.
Förr brydde jag mig aldrig om hur mycket baciller som hoppade omkring där jag var
- vare sig jag var sjuk eller frisk.
En riktig liten lortgris med gammal mat, kläder överallt och damm, damm, damm på rummet sån var jag!
Ungefär som mina systrar är nu.
Man växer ifrån det. Jag blir galen av minsta lilla damm just nu, det enda positiva med min sjukskrivning!

Nu ska jag duscha, hoppa ur morgonrocken och in i myskläderna.
Som sagt. Det är nog inte så dumt att vara sjuk ändå - jag behöver bara mer choklad!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback