Flip a coin and the whole world crumbles.

Mitt i morgonen, hej!
Telefonen ringde 07.45 och väckte mig mitt i den sköna
snoozeperioden jag börjat ha på morgonen!
Ingen mindre än chefen som tänkte berätta att kockans son
kräkts hela natten och att det därför inte blir någon lunch.
Fy tjyvens vad snuskigt var min första tanke, men sedan tog det stopp i hjärnan.
Det blev fel i planeringen, för nu blir det säkert så att jag jobbar kvällen istället.
Hur som haver snärtade jag ner på jobbet och skrev en liten lapp på dörren
om att vi är stängda idag p.g.a sjukdom men att vi öppnar ikväll igen.

Först kände jag mig dödstrött, sedan lite piggare och nu mår jag mest illa.
Hur jag sen inbillar mig att baciller ska ha hoppat från ena sidan stan hem till mig,
det är en gåta.
Nu ska jag bädda ner mig i sängen igen och kolla på The Curious Case Of Benjamin Button.
Började se den i veckan och den verkar himla bra!

Filakia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback