Lär mig allt du kan.

Jag är tillbaka efter en kväll på berget där jag tjivats med syster, oväntat.
Hon hade sträckt sig och hon är väldigt lätt att jävlas med,
men hon fick en kram och tack för halsbandet och armbandet.
Egentligen är hon ju jättesöt och snäll, bara inte när mamma och Peter är med.

Mor hade lagat en supergod gulashgryta som påminde mycket om Stifado - en av sakerna jag saknar mest.
Till efterrätt åt vi mina kakor.
Sedan satte jag mig vid datorn och började söka resor. Jag är taggad nu!
Beroende på vad mina mostrar säger vill jag nog åka och hälsa på alla kära vänner,
där bor vi billigt det vet jag och så får vi utmärkt service eftersom jag känner så många.
Plus och minus givetvis. En del vill man inte träffa igen, men det positiva väger över!

Nu när jag skulle hem fick jag den smarta idén att jag skulle övningsköra.
Vilken jävla pärs!
För såhär är det gott folk, jag fyller 23 i år och jag har fortfarande inte tagit körkortet.
Chockande för vissa.
Som när jag köpte soffan och ägaren av möbelaffären inte var säker på att pass var en giltig legitimation.
Han ringde därför någon slags allvetare och samtalet lät såhär. (Med min gissning på allvetarens svar.)

Ägaren: - Jag har en tjej här som ska köpa en soffa, hur funkar det med de nya passen? Är de giltiga?
Allvetare: - Ja, det är de. Har hon inget körkort?
Ägaren: - Nej, hon har ett pass. Så det är okej alltså, det funkar?
Allvetare: - Är hon svensk medborgare?
Ägaren: - Ja, det är en vanlig svensk tjej i 20-årsålders som inte tagit körkort än bara.

Ni ser, de flesta tycker jag är ett freak som inte fått fingrarna ur än.
Dagens lektion gick sådär, efter ungefär 15 försök tog jag mig ner från gården.
Det är inte det lättaste hemma hos oss ska ni veta, där måste man backa, akta snövallar o.s.v.
Sedan fick jag bara 2 motorstopp till, annars gick det som en dans.
Nu ska det här bli av. Jag gör en helstädning i mitt liv nu!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback