Shine on me.

Mitt på eftermiddagen och jag går snart i taket av att vara hemma.
Nu har jag kommit fram till att alla serier, dåliga som bra,
som visas på dagarna är repriser ifrån kvällen innan.
Bright!
Men det visar att jag inte har tid att sitta hemma och kolla på serier kvällar och dagar.
Hur som. Jag skulle bli galen av att vara arbetslös och se samma serier dagarna i ända!
För det var typ vad jag gjorde när jag var mellan två jobb, kollade på tv och åt skräpmat..
Inte konstigt att dessa extrakilon sitter fast som sten!

Imorgon ska jag tydligen jobba kväll.
Jag var fullt inställd på lunchen. Framförallt eftersom vår simning måste kickas igång nu!
Det här framskjutandet gör mig galen!
Därför höll jag på att gå i taket när jag fick reda på att det inte skulle bli av imorgon heller.
Jag är trött att inte röra på mig. Men så är jag ju rakt igenom lat också.
Aldrig skulle jag väl ta mig iväg om det inte vore planerat. En promenad hux flux kan man glömma.
Jag är lat. Rakt igenom lat. Och jag vet det!

Irritationen gick i topp när planerna ändrades.
Jag var när att gå ut och röka iväg mina frustrationer.
Men, jag gjorde det inte.
Panagia mou! Det här går bra, hittills.
Nu fryser jag som en dåre, även fast jag ligger under filten i soffan.
Lite motion som sätter igång blodcirkulationen vore på sin plats, men jag är hemma-sjuk även idag.

Filakia polla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback