Vilken chock!

PS.

Berättade jag för övrigt om mitt nya leg jag skulle skaffa igår?
Sjuhelvetes massa pengar senare och fortfarande inget leg på 3-4 veckor.

Sandra min vän frågade mig snällt om jag inte skulle skaffa pass istället.
Smart (?) som jag är sa jag att nej, det är bara dumt.
Nu har jag dragit runt på det i 5 år, då kan jag skaffa leg nu!
Envis, det är något jag är.
Sandra var i alla fall snäll och berättade att det bara kostade 400:-, då ingick foto.
Och så tog det bara 4 dagar.
Men nej, ska jag ha leg då är det just det jag ska skaffa.

Så vi gick till fotografen där 4 små kort enbart kostade 190:-.
Fine, dom måste väl ha något att leva på de med tänkte jag.
Han var dessutom snäll och lät mig knäppa om korten när jag
såg ut att höra hemma bland stjärnorna i  "I en annan del av Köping".
Vidare till banken där jag fick hjälp, kan man nog kalla det.
Hon fyllde i mina uppgifter, men i och med att jag inte hade ett personbevis
kunde hon inte skicka in dem med en gång.
Jag frågar mig då varför hon behöver personbevis när jag ansökte med en giltig legitimation?
Hur som helst. 375:- och 3-4 veckors väntetid senare kommer jag få ett leg.
Jag höll på att svimma!

Nästa gång ska jag fan skaffa pass. Eller körkort.
Det är typ lika dyrt.

Im getting old..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback