Vilken kväll.

Det här var helt sanslöst! Kvällen igår bjöd på allt.
Lite mat som jag slet med hela dagen, givetvis var tidsoptimisten framme
så middagen blev en hel del försenad.
Vi dansade, skrattade och drack. Mängder.
Lägenheten var full och det var grannens likaså.
Jag fick fina presenter och var nöjd. Lite sur några svängar.
Men sånt går över.

Summa sumarum så gick två av mina nya stolar sönder,
det var rödvin överallt. Jag menar överallt!
Hela tv-bänken, tv-n, högtalarna, golvet. Plus på en vägg som nu har blåröda ränder.
Dörrhandtaget till ytterdörren lossnade, i och för sig har det alltid varit löst.
Nu är det väck.
Jag hade en hund övernattandes, så imorse klockan halv elva blev jag väckt.
Och var tvungen att dra mig ut i snöovädret. Aldrig ska jag skaffa hund!
Hur som haver var jag rätt irriterad och det blev inte bättre när jag kom hem och insåg
att det inte fanns något handtag att öppna dörren med.
Jag fixade och trixade men inget hände. Så till slut väckte jag grannen som fick upp den på en sekund.
Skruvarna är väck så jag ringer hyresvärden imorgon.

Nu ska jag diska de sista glasen. När jag räknade imorse var de ungefär 50 stycken.
Hälften är diskat. Golven är numer rena igen och det luktar inte gamla räkor här längre.

Tack för en rolig kväll!
Imorgon är det sjukhuset i ottan. Tur att jag kom på det!

Kalinixta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback