What a waste.

Så har är söndagen här hos mig igen och jag ska i vanlig ordning städa.
Gårdagen var intensiv och ganska frustrerande men ändå rolig. Vi hade det vi gjorde i början av kvällen.
Det höll i sig ända tills när köket stängde, då vi alla trodde det skulle bli en tidig kväll.
Jag började planera vilka kläder jag skulle hem och slänga på mig, eftersom syster ville ut på krogen.
Hon är först med att fylla myndig så ingen av hennes vänner kan följa med henne ut, då får syrran offra sig!
Men kvart över tio, när ingen låst dörren av en dum anledning kom två personer in.
De fick varsin öl och två kalla tapas och sedan började väntandet..
Jag gick i taket när 2 välbekanta ansikten och ett rätt okänt kom in och ville ha öl.
En liten fick de var och den tog tid - just när jag tänkte slänga ut dem bestämde de sig för att gå.

Så halv ett var vi färdiga. Med andra ord fick syrran hoppa krogen den här helgen med.
Nu satsar vi på nästa helg, men det kan bli tungt eftersom det är löningshelg.
Försöka kan jag i alla fall.

Nu ska jag göra ett ryck, städa rent, ta en dusch och kanske ringa mamma.
Det vore roligt att åka hem till berget, jag har två kakor här som bakades igår som jag inte vill ha kvar hemma.
Pecankolapaj och morotskaka. Så mamma, om du läser, du får dem mer än gärna i utbyte mot middag.

Filakia polla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback