Who should we turn to?

För en timma sedan sa jag tack och adjö på jobbet.
Tog mina saker, maten i doggybag och gick hem.
Ärligt var jag inte smart och tog det i (doggy)-bagen först,
utan jag la lådan direkt i väskan vilket resulterade i ädelostsås i hela väskan.
Halleluja! Lyckas jag inte med allt eller hur var det?

Kvällen har varit helt sjuk.
Vi hade 104 st bokade sammanlagt - det är utan de ca 40 som droppade in.
Det är såna här dagar man får göra det bästa av situationen, le det största leendet och vara så glad det går.
Även om man mitt i allt kan vilja ge upp och gå hem.
Det blir alltid stopp någonstans, antingen hos oss eller i köket. Det är den bittra sanningen.
Nu var vi två på vardera ställe, full restaurang och full meny = kaos.
Ännu sämre var det när jag inte var på topp, helt jävla värdelös har jag varit.
Minst en 10-12 ipren & alvedon har jag knaprat. Känns som att det räcker för idag.

Nu ska jag ta en lång varm dusch och hoppa i myskläderna.
Sedan ska jag sova gott, hoppas jag!
Imorgon behöver jag städa om jag mår bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback