Will you heal me?

Allt går visst inte som man vill här i världen.
Lycka kan komma fort, fångas och kännas underbar.
Men helt plötsligt kan den försvinna lika fort igen
och då står man ofta ensam kvar, men ett stort hål i hjärtat.
Det lönar sig ibland att låta saker växa in i kroppen och inte gå för fort fram.
Men när lyckan står där och knackar på dörren är det svårt att inte öppna.

Telefonen har gått het under morgonen och det första som visades för mina ögon
kändes först mest av allt som en dröm.
Men så läste jag noga igen och förstod att allt inte stod rätt till.
Ett meddelande och lite sömn senare så ringde telefonen igen och jag svarade.
Det är svårt att sätta sig in i hur en annan människa känner när ens egna liv är på paus.
Jag gjorde mitt bästa. Och det är bästa är allra oftast att bara lyssna.
När det kommer till känslor är jag en löjlig optimist som tror att allt löser sig,
det gör det alltid!
Men det är allra oftast inte lika lätt att intala andra människor det.

Nu kan jag bara hålla tummarna,
och går det inte som man kanske vill.
Då var det inte menat att hända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback