Annoying.

PS.

För två minuter sedan ringde telefonen och visade skyddat nummer.
När jag inte känner igen nummer svarar jag helst inte alls, men ibland tar jag mod till mig och svarar.
Man vet aldrig vem som väntar på andra sidan!
Hur som haver. Ringer det skyddat är det inget trevligt svar den i andra änden får, tur ibland och synd ibland.
Såhär ungefär lät det i min telefon sist:

Jag: Hallå!?
Översprallig kille: Hej, jag söker Carolina?
Jag: Ja, hej?
Översprallig kille: Den berömda Carolina från Skellefteå.
Jag: Berömda? Och det är till SOLLEFTEÅ du ringer.
Översprallig kille: Jo, jag ringer ifrån (företag) och vi ska skicka hem några sockar till dig Carolina.
Nu undrar jag vilken storlek och färg du behöver Carolina?
Jag: Jag behöver inga sockar?
Desperat översprallig kille: Sockar behöver man alltid Carolina, det får man aldrig för mycket av Carolina!
Jag: Jo!
Desperat översprallig kille: Carolina, du kan ge bort dem, det är fars dag snart!
Jag: Nej, jag behöver inga sockar säger jag.
Desperat översprallig kille: Klart du behöver sockar Carolina. Carolina när köpte du sockar sist?
Jag: För tjugo minuter sedan!?
Desperat översprallig kille: Du ser Carolina, man behöver alltid mer sockar.
Jag: NEJ! Jag behöver inga mer sockar.
Desperat översprallig kille: Bra, vilken färg behöver du Carolina?
Jag: ....
Desperat översprallig kille: Och vilken storlek Carolina?
Jag: Ingen storlek alls tack.
Desperat översprallig kille: Då skickar vi hem dem till dig Carolina.
Jag: Nej tack!

Av det här lilla samtalet kan man dra några slutsatser.

1. Jag är värdelös på att vara otrevlig, även om det är till extremt jobbiga telefonförsäljare.
2. Är man så inkompetent att man inte ens vet vilken stad man ringer till, då bör man byta jobb!
3. Att upprepa mitt namn sådär många gånger kan vara farligt. Jag kan bli arg!
4. Jag kommer aldrig svara på skyddat nummer mer!

Nu behöver jag bra musik för att rensa systemet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback