ETT-TU-TRE.

Nu har jag ätit min första gröt tallrik för det här året, och den tredje för veckan.
Kanske är det inte konstigt att jag haft noll julstämning när jag inte ens åt gröt på julafton?
Fast å andra sidan har jag inte känt den där julkänslan sen jag var typ 12.

Mosters monster är sjuka, de små stackarna. Ena har hög feber och hosta.
Den andra har bara hosta - men extrem hosta.
Nu vägrar han käka hostmeducin och det är tredje världskrig på fjället.
Jag ska snart göra min samhällstjänst och gå ut och lirka i honom den.
Men jag vet var han kommer ifrån, hostmeducin är förjävla äckligt!

Något som var äckligt mer nu på morgonen var mammas kaffe.
Eller ja, inte kaffet. Men hon tog en stor klunk och sedan lät det som hon spydde.
Kaffet var snabbt tillbaka ner i koppen tillsammans med tre matskedar sump.
Jag och Angelica skrattade så vi nästan kissade på oss! Galet roligt!
Så går det när hon hotade med att jag skulle få all sump, hon vet att jag hatar den!

Nu ska vi ner och äta våfflor i byn.
Bara monstret äter sin meducin,

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback